Tuesday, April 17, 2012

Carseat yang bahaya : Peniaga FACEBOOK kaut keuntungan tanpa fikirkan keselamatan

Ada juga orang yang menjual carseat, yang hanya fikir keuntungan.

Saya terjumpa dalam lama Facebook, peniaga menjual baby carrier, yan juga boleh dibuat carseat, dan juga untuk dudukkan baby di atas kerusi orang dewasa.

Bila saya tanyakan, dapat standard safety mana-mana negara, baby carrier ni?

Dia terkedu dan seolah-olah tak nak jual kepada saya bila saya cerewet tanyakan standard safety.

Fikirkanlah sebelum kaut keuntungan, bahaya kepada bayi dan kanak-kanak. Memanglah comel carrier tu, tapi boleh pula dia kata boleh jadi carseat?? nak sangkut pula pada bahagian penumpang hadapan??

Hey, macam mana nak letak anak bahagian hadapan? bahaya, tahu! Dia tak tahu agaknya.. dan ternyata, saya lihat kotaknya, seperti ada tulisan Cina...

Bukanlah saya nak kata tak elok barang tu, cuma tak safety.. Tak berbaloi dengan kemalangan, walaupun benda tu sangat comel!

No comments:

Post a Comment