Sunday, October 28, 2012

hari natal

Katalog pasaraya dah berbakul bakul sampai di rumah. Hari raya bagi bangsa asing. Apa yang menarik perhatian saya ialah, setiap kali krismas, orang ramai berpusu pusu ke kedai buku untuk beli hadiah sempena krismas.

Bagus, kan?? Bukan semua tak bagus untuk dicontohi mereka ini... untuk benda benda bagus macam itu, boleh la kita contohi, selain bagi duit raya, kita bagilah buku raya...selain bagi pinggan mangkuk untuk pengantin, bagilah buku 9buku. Yang ilmiah supaya perkahwinan mereka berlandaskan ilmu yang kita sedekahkan..

Hadiah perkahwinan saya, saya dapat 2 buah buku. Pinggan mangkuk dan lain lain saya tak dapat pakai sebab 2 minggu selepas nikah saya dan suami merantau ke negara inggeris dan tak boleh bawa barang itu semuanya...

No comments:

Post a Comment