Friday, May 18, 2012

Bantu aku, dia dan mereka. Allah!

Ya Allah..

Begitu lemah hambaMu ini dalam menangkis hasutan Syaitan .
Betapa rakus hambaMu ini lalai dalam keseronokan duniawi.
Ampunilah aku, Allah.
Bukakanlah hatiku untuk terus belajar menutup aurat.
Supaya hanya akulah bidadari suamiku.
Supaya akulah wanita tercantik untuknya.
Wahai Allah, Sedih dan pilunya aku melihat insan yang aku sayangi masih belum ditutup sepenuhnya. Sedih dan pilunya aku melihat suami yang tidak pernah ambil kisah dengan aurat isterinya yang dia sendiri dedahkan kepada khalayak. Bantu dia, Allah. Bukakan pintu hatinya. Mudahkan jalannya bertaubat.

Ya, Aku masih lagi jua leka. Aku juga masih belum sempurna. Aku masih lagi belajar. Dan mereka?
Masih belum sedar.
Masih tertinggal dibelakang Iblis yang mengkhianati.
Wahai Allah, Bantulah mereka. Tersekat dalam kerongkongku, Kering air mataku, Kumohon Kau terimalah taubatku...
Tunjukkan aku jalan, agar aku juga terbuka hati untuk terus menutup aurat.

No comments:

Post a Comment