Friday, August 26, 2011

Teringin makan tapai



Ada lagi yang saya terlupa untuk makan ketika di kampung dua minggu lepas. Saya lupa untuk makan tapai. Semua yang manis-manis jadi hidangan idaman saya ketika mengandung ni. Saya tak mengidam yang susah-susah, cuma sebenarnya, susah nak cari di Australia. Yang ada semua makanan Malaysia. Susah juga tu!

Terima kasih suami sebab sangat memahami saya. Saya sangat bersyukur dengan kehadiran suami yang begini.

Ya Allah, Kau lindungilah suamiku walau di mana dia berada.
Kau tabahkan suami dalam mengharungi dunia dan likunya.
Kau bukakan pintu rezeki suamiku
Kau sihatkan suamiku
Kau suluhkan jalannya.

Kau pimpinlah suamiku ke jalan yang Kau redai.
Janganlah Kau tarik nikmat hidayah yang telah Kau berikan kepada kami.
Wahai Tuhan,
Demi RamadhanMu,
Berkatilah rumahtangga dan anak dalam kandunganku.

AMIN

No comments:

Post a Comment