Wednesday, June 12, 2013

MENDUNG DAN CERAH

Sudah lama rasanya saya tidak menulis. Dan entah kenapa saya rasa saya tidak perlu menulis lagi.

Saya rasa bahagia hari ini sebabnya matahari mulai menunjukkan diri. Setelah seminggu lebih, hari mendung dan kelam.

Itulah dugaan tinggal di sini. Kadang kala, matahari tidak ada hampir 2 minggu. Bila ada, panasnya lebih panas daripada Malaysia, terutamanya apabila musim panas. Suhu panas mencecah 40degree, sesetngah tempat. Serasa saya, Malaysia masih belum ada suhu 40degree dalam sebulan...

Alhamdulillah, apa apa pun saya bersyukur kepada Allah yang memberi peluang saya tinggal di negara orang. Saya belajar ilmu baru yang sangat banyak. Tidak tersimpan rasanya.

Allah mengaturkan kehidupan kami dengan sangat baik. Allah tahu apa yang terbaik untuk kita.

Bagi rakan pembaca yang masih berasakan hidupnya belum ada bahagia dan belum ada masa hadapan yang cerah, bersabarlah dan teruskan berdoa.

Sesungguhnya yang kita rasakan baik untuk kita, belum tentu lagi...
Yang Allah sediakan itu, berjalanlah terus. InsyaAllah, di situlah kebahagiaannya.

Salam sayang,

Lyn
TOOWOOMBA

No comments:

Post a Comment