Thursday, April 28, 2011

resipi kek coklat moist dan cheese

resipi ini saya ambil dari my resipi dan satu blog lagi..lupa blog apa..by the way, tak ada niat mahu mencuri resipi orang lain..

saya kombinasikan dua resipi menjadi satu...

bahan-bahan A;
3 cawan tepung gandum,
2 cawan air masak
2/3 cawan minyak masak (kalau nk sihat pakailah vege oil)
2 cawan gula

mix semua bahan ini dengan mixer dalam kelajuan tinggi.

bahan B ;
cheese block, 250gram
gula 2 sudu besar kalau nk manis, tambah la lagi....


mix bahan B...

kemudian sudah siap,
masukkan mix coklat dan cheese berselang seli dalam bekas pembakar.
then bakar lah...
saya buat kukus dahulu, then saya baru bakar....
so, depends la..
ini resipi orang yang suka mencuba, jadi atau tidak,
alhamadulillah, suami saya makana apa sahaja..hehehhe

No comments:

Post a Comment