Thursday, April 28, 2011

Sedikit ulasan **Legging**




Kepada rakan blogger yang sudah menceritakan tentang Lennging yang dipakai oleh golongan gadis dan wanita pada masa sekaranga ini, yang sahnya HARAM oleh Islam.
Sedikit ulasan yang ingin saya berikan. Saya bukanlah gadis yang penuh dengan ilmu agama, sebaliknya sekadar ingin berkongsi sesuatu.

Kalau dahulu, saya juga seorang yang tidak arif tentang agama. Sehingga kini, masih samar-samar. Tetapi sejak mendirikan Baiti Jannati dengan suami tercinta (sudah mulai cinta sedikit demi sedikit setelah bernikah) saya mulai terfikir, sanggupkah saya bawa suami saya sama-sama ke neraka?

Sedangkan setelah bernikah, banyak pahala yang saya boleh dapatkan. Memasak, mencuci, mengemas..., boleh dikatakan setiap gerak langkah kaki saya di dalam baiti jannati itu, adalah pahala. Saya bersolek dihadapan suami dan berpakaian yang menyedapkan mata suami, semuanya pahala.

Tentang legging yang dipakai oleh gadis dan wanita di luar sana. Untuk siapakah kecantikan yang anda ada dipamerkan? Untuk lelaki yang entah siapa-siapa? Bukan? Lelaki itu memandang susuk tubuh anda. Rugi. Percayalah akan kata-kata saya. Sangat rugi anda mempamerkan tubuh anda bukan untuk yang berhak!

Tambahan pula, dosa yang kita dapat, bukan sahaja dosa kita mempamerkan tubuh badan sebaliknya, dosa orang lain juga kita bersangkut paut kerana kita penyebabnya. Kalau dahulu, saya juga pernah melakukan dosa. Saya juga pernah berpakaian tidak senonoh.

Allah itu Maha Pemberi hidayah. Alhamdulillah, saya mendapat hidayah itu setelah sekian lama bergelumang dengan dosa dan noda. Saya juga sangat musykil dengan gadis-gadis yang begitu.



kita sambung entri lain kerana saya mahu memberi ulusan tentang lelaki pula! Jangan ingat gadis dan wanita sahaja yang berdosa mendedahkan aurat! Lelaki, anda juga!

No comments:

Post a Comment