Thursday, April 28, 2011

sambungan **Legging, aurat lelaki da perempuan**

Oh ya! Jangan anda katakan wanita sahaja yang selalu mendedahkan aurat. Saya tidak mahu diklasifikasikan sebagai diskriminasi jantina. Bagi saya, lelaki juga tidak kurang salah dan dosanya. Lelaki juga ada yang mendedahkan aurat!





Kawan-kawan, ini contoh sahaja, ya. Model ini saya yakin bukan beragama Islam. Jadi tak salah baginya, mungkin!.

Bagi yang Islam MUSLIM, saya ada contoh gambarnya. Dari laman sosial FACEBOOK. Tapi, risau disaman pula! :))

Lelaki. Aurat kalian, perlu wajib ditutup dari paras pusat sehingga lutut. Seluar itu juga perlulah menutup lutut sehingga tidak boleh diselak. Contohnya, kalau ketika berdiri, tak nampak lutut, setelah naik motor, eh, ternampak pula lututnya. Macam mana tu?

Orang lelaki selalu mengkritik dan menghina wanita yang tidak menutup aurat. Jarang kita jumpa nota dan laman sosial blog yang menghina lelaki yang membuka aurat. Lelaki bertukar jadi permepuan dan lain-lain lagi.



Entri yang saya baca dalam blog seorang penulis lagi, tentang ahli kumpulan nasyid yang jadi pondan. Haih, sudah tidak laku jadi lelaki? Artis kumpulan nasyid? Mana pengetahuan agamanya?


Pendek kata, lelaki dan perempuan sama. Tidak perlu menghina cuma mahu berpesan. Tutuplah aurat dan jagalah iman. Itu sahaja. Bukan niat mahu mendiskriminasi :))



Cukuplah berpakaian sebagai lelaki Islam sejati. :) Mandi laut jangan pakai seluar pendek nampak lutut dan pusat, ya! :))


Pesanan untuk semua yang saya sayang! :)

No comments:

Post a Comment