Tuesday, February 7, 2012

Lampin, CD, Pampers?




Semua ada pandangan masing-masing.

Bagi saya, saya prefer pakai kain. Sebabnya, bukanlah saya yakin yang anak yang bakal saya lahirkan kulitnya sensitif macam kulit saya.

Bukan juga saya mendoakan dia ada kulit yang sensitif.

Bukan juga kerana sayangkan Bumi (secara melampau), sayang juga kepada Bumi, tapi saya pun masih lagi buang sampah merata-rata. :)

1) Berniat ingin membantu meringin beban perbelanjaan suami dengan 2 cara.
*menyusu badan
*pakai cotton nappies

Memang kena rajin, membasuh. Lain kalau pakai disposal diapers, beli, pakai, kencing, buang air, buang! Senang, tak payah basuh, tak payan tunggu kering.

Cuma, perbelanjaan (di sini, sebagai yang masih bergelar pelajar yang menerima biasiswa kementerian yang cukup-cukup makan) rasanya, dengan doa dan harapan, saya dapat bantu suami.

Memang nampak amcam remeh, kan? Tapi, kalau ada orang boleh buat, kenapa saya tak boleh? Saya pun masih belum bekerja. Apa salahnya dengan masa yang saya ada, selain mengemas, memasak, jaga anak, saya luangkan sedikit masa lagi untuk mencuci lampin kain.

Memang orang pasti akan cakap, OLD SCHOOL! Tak apa. Insya-Allah dengan kerajinan yang bakal saya simpan dalam diri, akan pastikan baby tak ada ruam, jimatkan duit daddy, walaupun masa mommy perlu digunakan secara banyak sekaligus, agak penat.

CD

Ada juga saya beli CD, just nak mencuba dulu, sebab cuaca dekat sini pun tak berapa nak panas, memandangkan bakal bersalin dekat-dekat musim sejuk, so, guna 10 keping CD dan 20 insert jenama My Little Ripple, (Ausralia Brand).

Harap-harap semuanya berbaloi.



Semoga Allah permudahkan segala urusan kita sekeluarga! AMin!

**Blood show memang buat semangat mommy kejap ada, kejap tak ada. Huwaaa...

No comments:

Post a Comment