Monday, October 17, 2011

PAHALA dengan masakan.





Saya suka masak. Biarpun saya tahu , saya tidak mahir memasak.

Suami pula sangat suka makan, biarpun saya tahu, dia akan rasa yang saya masak itu tidak sedap. Cuma, suami tidak pernah kata tidak sedap. Dia cuma selalu komen untuk tambah dari sudut menyedapkan lagi masakan..:)

Betapa untungnya wanita sebagai isteri. Masakannnya dapat pahala.
Suami suka, dapat pahala.

Mengapa masih ada yang sangat berkira untuk masakkan untuk suami?
Dan lebih suka beli di kedai?
Saya tidak pasti adakah jika saya kembali bekerja nanti say akan jadi begitu juga? Entahlah. Allah lebih tahu masa hadapan saya. Cuma, buat masa ini, saya menanam niat dan azam, biar sesibuk mana pun saya, saya akan cuba masakkan walaupun sedikit buat juadah. Kalau bukan makanan tengah hari, saya akan cuba masak untuk sarapan sebelum ke pejabat.

Kalau bukan sarapan, saya akan pastikan lewat malam suami ada sedikit santapan. Janji perutnya tidak kosong dan berbunyi....:(

SAYA MOHON DOA KALIAN PEMBACA BLOG SAYA.

Alasan sibuk dan tidak cukup masa, sangat sinonim pada telinga saya. Tapi, kalaulah dalam hati, niat demi pahala Allah, hilang semua penat.

Sempat semua masa.

Janji PAHALA!

No comments:

Post a Comment