Monday, October 17, 2011

Toowoomba Hospital




Hari ini ke hospital ula. Seperti biasa ada rutin yang perlu saya ikuti, persediaan diri dalam proses kehamilan. Saya masuk dahulu ke klinik Ante Natal Clinic Toowoomba Hospital sementara suami pula sibuk mencari parkir kereta.

Ya, amat payah untuk mencari kawasan parkir. Parkir percuma cuma ada sedikit. Parking berbayar, mahal, memang ada banyak. Masih kurang prsarana untuk kenderaan.

Selama hampir sejam menunggu barulah saya dipanggil. Suami sudah kelihatan mengantuk. Saya juga. Penat menunggu, penat sudah membaca lama dan duduk lama. Janjinya pukul 1pm adalah waktu untuk saya. Mungkin Toowoomba Hospital masih belum peka dalam ketepatan waktu.

Mujurlah selepas menungu lama, kami dilayan denganbaik oleh Doktor yang bertugas. Doktor Kate. Comel orannya dan sangat aktif. :)

Esok, kami aka ke hospital sekali lagi untuk ultrasund kali kedua. Kali pertama entah apa masalahnya, baby tidak dapat dilihat dengan jelas. Saya juga kuran minum air pada waktu itu... :) Salah saya. KAsihan suami perlu ke sana 2-3 kali. Masa menunggu juga lama! Sabarrrr..

Rabu pula akan ada temu janji dengan GP saya, Dr. Chapman. Harapan minggu ini agar anak dan saya sihat sejahtera. Suami juga tidak terbeban dengan kami..:(

Kasihan suami...

No comments:

Post a Comment