Thursday, November 3, 2011

Ganti Puasa Hari Pertama

Ramadhan sudah lama berlalu. Akan tiba Raya Haji, Hari Ray Krban, pengorbanan apa yang bakal kita lakukan?

Saya berpuasa hari ini. Menggantikan puasa Ramadhan yang lalu yang saya tinggalkan kerana saya tidak mampu berpuasa akibat kandungan yang baru sahaja bermula. Sedih, saya kasihankan suami yang sangat risaukan saya pada waktu itu.

Teringat, suami juga menitiskan air mata melihat saya lembik dan tidak bermaya kerana mabuk-mabuk mengandung 3 bulan pertama. Alhamdulillah, kini kandungan semakin sihat dan aktif. Dia tahu bila saya berpuasa. Dia juga dapat temankan saya. DIa tidak meminta makanan.

Baby,
Baby tolng mummy sama-sama puasa ya! Pagi tadi mummy dah sahur makanan berkhasiat. Baby makan yang tu dulu, ya? Nanti malam, ayah belikan burger dekat kedai HALAL tu. Alhamdullah, ada juga burger HALAL di Toowoomba. Kalau tak, mummy sedih tak dapt makan burger.

Dan semalam, mummy and baby dah readykan barang-barang untuk sambut birthday ayah! Yeay!!!

P/s: Mummy and baby love daddy so much!!!

No comments:

Post a Comment