Friday, November 25, 2011

Apa gunanya blog?


Apa kegunaan kewujudan blog?

Kalau dulu, saya rasakan blog ini seperti diari. Tapi bila difikir-fikir semula, tak elok pula saya ceritakan semuanya dalam ruang terbuka begini tentang peribadi diri. Tambahan saya gadis yang comel...:P

Keduanya saya mahu catatkan perjalanan, macam diari juga, tapi tentang perjalanan sesebuah trip yang saya ikut.. Tapi tak jadi juga.. Sebab nanti orang tahu sahaja ke mana saya pergi.

Selepas itu saya mahu jadikan blog ini kawasan umum, bercerita perihal umum, tapi malangnya saya tak suka baca berita. Tak tahu kenapa. Saya macam tak minat nak ambil tahu hal dunia. Pelik, kan? Kalau perang pun, sure saya yang paling last tahu bila rumah dah kena bommmm... :)

nak cerita pasal artis? Lagilah saya tak tahu.. Paling menyampah ambil tahu pasal artis. Saya pun tak tahu siapa kawin siapa, siapa cerai siapa sekarang... Siapa yang pakai tudung, siapa buka tudung, siapa khalwat siapa... Artis... biasalah.. Ceritanya banyak sangat...:((

Kekadang saya nak gunakan blog untuk cerita sakitna hati dengan sikap sesetengah orang. Tapimacam tak sesuai pula. Walaupun saya tak tulis namanya secara terang-terang, tapi rasa cam tak best.. Tapi hati sakit gilerrr....

Paling simple, saya akan cerita perihal diri sikit je, tak delah nak cerita sampai bab mandi junub ke ape ke.. Itu rahsialah! Mana boleh cerita kat orang! Siapa yang cerita meang xde akal laaaaa...

Dan yang paling mudah, saya akan bercerita pasal apa yang saya masak.. Kan senang.. Walaupun resipi itu ada dalam link website lain, apa salahnya saya panjangkan... Xde niat dah cetak rompak.. saya akan tulis saya ambil resipi dari mana... Tapi kalau lupa letak link tu, sila taip dan kopi pes sendiri la ye...

Lepas tu, saya tak akan letak gambar saya yang asli. Bila dah jelas orang zaman sekarang ni suka ciplak gambar orang dan paste kat iklan yang bukan-bukan. Macam yang kawan saya dah kena, gambar passport pulak tuuuu....Kena letak dekat iklan panjangkan zakar!!

Ambikkk... kelakar gila, tapi ada masa, menakutkan...Mujurlah dia lelaki..Kalau perempuan, masalah juga...:)

So, gunakanlah blog dengan cermat. Jangan sampai aibkan diri sendiri... :)

No comments:

Post a Comment