Monday, November 7, 2011

Hari ini, 7 November yang pertama. :)

SELAMAT HARI LAHIR, SUAMIKU!

Alhamdulillah, syukur kepada Allah. Berkat doa ibu bapa dan rakan yang mengasihi kami, akhirnya pernikahan kami sudah sampai ke bulan yang ke 11. Dan hari ini, merupakan hari lahir pertama suami bersama saya.

Entah sejak minggu lepas, saya sangat-sangat berdebar menunggu hari ini. Entah apa yang bakal saya lakukan, saya belum pasti. Namun, hari ini terjawab sudah.

Suami agak penat malam sebelum hari lahirnya. Jadi, kami tidur awal dan bangun awal pagi juga kerana suami akan bekerja seperti biasa. seawal jam 2 pagi, saya sudah terjaga dan saya buatkan sekeping kad hari jadi yang kecil untuknya.

Saya lekatkan kad kecil itu pada pemegang pintu bilik air kerana saya pasti, dia akan bangun tidur lebih awal daripada saya. :)) Dengan mata yang mengantuk, akhirnya dia nampak juga kad kecil itu..:)

Dengan senyuman, dia masuk ke bilik dan mengejek saya. Sungguh tak patut! :))) Semakin lebar senyum saya pada awal pagi tadi.

Suami bekerja hampir 3 jam pagi tadi. Setelah jarum jam menunjukkan angka 830am, barulah suami pulang. Pada awalnya saya putuskan mahu buat kejutan hari lahir untuknya pada pagi tadi. Tapi saya khuatir, saya tidak dapat siapkan kek dalam masa yang singkat itu..:((

Jadi, pagi tadi saya hanya bersiap dan menanti suami pulang dengan sarapan roti yang berintikan jem strawberry yang saya buat sendiri.... :))) Heaven!!!

Suami terlena pula sebentar. Alamak, saya masih belum menajalankan projek kejutan hari lahir! Dia pula tidak mahu ke office awal. Aduh, bila saya mahu siap masak? Kata suami mahu ke office selepas makan tengah hari! Ah, saya tak setuju! Sebab saya mahu masakkan masakan yang istimewa dan kek juga. Bagaimana saya mahu masak sedangkan dia ada di rumah????

Dengan sepenuh keyakinan, saya paksa juga suami ke office dan ke universiti dengan pesanan,pulang selepas jam 3. Semuanya pasti tersedia. Tetapi sudah saya beritahu kenapa. Saya mahu buat kejutan. Lihat, sudah tidak ada kejutan, bukan>??? :(( huhhuhuh


Dengan keadaan dapur yang bagaikan tongkang pecah. Saya bertungkus lumus masak makanan tengah hari, kek, cucur bawang, pizza daging dan juga ikan masak masam manis.

Penat dan berpeluh-peluh juga saya dibuatnya!

Akhirnya, suami pulang hampir 330pm. Saya menyalakan lilin dan cepat-cepat berlari, bersembunyi di luar rumah (bahagian dapur) Kelakar sangat! Panas!!!! :(((( Lambat pula dia dapat cari saya.. Huwaaa..panasnya di luarrrr!!!!

Akhirnya dia jumpa saya bersembunyi di luar. Dengan tersengih-sengih saya masuk ke dalam dan tersipu-sipu malu kononnya. Padahalnya ada juga hal-hal yang tidak menjadi seperti yang saya inginkan..:((((

Walau bagaimanapun, suami gembira. Tidak terkata bahagianya saya..

Buatmu, abg.

Selamat hari lahir yang ke 27. Semoga abg selalu bahagia dengan saya. Maafkan andai ada kekurangan untuk hari ini, semalam dan akan datang. Aku mahu jadi bidadarimu di Syurga!!!


HAPPY BIRTHDAY, MY HUSBAND!

Inilah kek yang saya buat khas untuk hari ini. Rasanya, inilah kek paling sedap dalam dunia. Kalah Secret Recipe. Maaf, ya!

Walaupun kita semua tahu, kek di Secret Recipe lah yang paling sedap dalam setiap acara. Tapi, hasil air tangan isteri dan kepuasan bake my one and only cake, rasanya inilah kek paling sedap di DUNIA!!

No comments:

Post a Comment