Tuesday, January 24, 2012

Sedar tak sedar : 34 minggu

Masuk minguini sudah 34 minggu mommy carry baby dalam perut. Aiyooo... terexcited sangat nak bersalin. Tapi takut juga kalau-kalau sakitnya sakit yang amat sangat.

Hari ni, terdetik dalam hati, cepatlah bersalin. Boleh mommy gomol-gomol baby... Rindu dan tak sabar rasanya nak pegang baby. Nak ada baby depan mata. Asyik duk dalam perut mommy je. Kadang-kadang kalau baby tidur, mommy bosan. Tak ada orang nak tendang-tendang mommy...

Daddy pula tak ada kat rumah. Busy study dan kerja. Bosanlah mommy macam ni....:(

Mengenangkan beberapa bulan yang lalu, penantian mommy berakhir pada bulan June, 2011. Mommy buat urine test mengesahkan mommy ada baby... Sangat teruja nak bawa baby balik Malaysia jumpa semua orang. This is my OZ baby.. Everything is made in OZ!

Tapi setelah baca berita-berita yang disiarkan dalam berita di Malaysia, gerun dan sangat gerun bila ada berita baby tersedak susu, keracunan di TASKA dan macam-macam lagi. Kalau ditakdirkan kita balik awal, kalau daddy cepat habis study, baby akan balik Malaysia dalam umur setahun. Masih kecil lagi dan masih lagi perlu dibantu, disusu. Kalau mommy dah mula bekerja, mommy terpaksa hantar baby ke TASKA, sama macam orang lain.

Tiba-tiba hati mommy jadi keruh, sendu, pilu. Mommy terasa takut sendiri. Terdetik dalam hati, bolehkah kalau mommy tak kerja duduk di rumah dan jaga anak-anak? Atau ada cara lain, mommy bekerja dari rumah?

Daddy terima ke cara tu? Entah kenapa, perkara ni asyik menghantui mommy sejak minggu lepas. Gerun sangat dengar cerita yang bukan-bukan macam tu. Memanglah ajal maut di tangan Allah, bukan tangan pengasuh TASKA, tapi, semua tu buat mommy takut.

Mommy carry you for the whole 9 months, felt the kicked and the kissed!

No comments:

Post a Comment