Monday, January 2, 2012

Selamat tahun baru!


Tahun 2012 menjelang. Saya dan suami hanya membuang masa meneliti sambutan tahun baru di negara orang.

Mabuk dan pergaulan bebas, biasalah. SUdah tentu ada, negara bukan Islam. Sedangkan negara Islam juga ada yang begitu, bukan? (Dengarnya di Malaysia juga ada sambutan tahun baru)

Kami sekadar melihat percikan bunga api dan makan bekalan yang kami bawa. Pengalaman solat di celah-celah tempat tersorok sangat menyeronokkan. Risau juga ditahan polis, kalau-kalau dianggap pengganas. Menonggeng tak tentu pasal, kan? :)


Sambutan tahun baru, tidak ada apa-apa perubahan dan kelainan. Saya dan suami pulang ke rumah dan berehat seperti biasa. Tambahan pula suami kurang sihat.

Inilah permulaan tahun baru 2012. Doa saya, semoga tahun 2012 ini membawa kebaikan untuk bangsa, agama dan negara malaysia (Islam)

Doa saya semoga suami cekal mengharungi semua masalah yang ada di hadapan kita. Jadikan isteri dan anak sebagai penguat semangat. Kami sentiasa ada untuk abg...

Tanpa henti saya berdoa, agar suami cepat-cepat habis belajar di sini dan kami dapat pulang ke Malaysia secepat mungkin. Rindu pada tanah air (walaupun ada masanya tanah air sangat jelik dengan cerita-cerita politik yang tidak berkesudahan).

Semoga rezeki saya, suami dan anak semakin murah dan diberkati Allah SWT.

AMIN!

No comments:

Post a Comment