Tuesday, September 6, 2011

Nama anak.

Sejak beberapa mnggu yang lalu, saya aktif mencari laman sesawang yang ada memaparkan nama anak dan maknanya. Entah kenapa, rasa excited pula nak namakan anak.

Saya tidak berniat menamakan anak saya yang bakal lahir dengan nama-nama yang panjang dan susah. Saya juga takut untuk menggabungkan nama, satu perkataan dengan satu perkataan lain.

Bukan apa, risau-risau kalau dalam bahasa Arab, lain pula maknanya. Saya rasa , saya hanya mahu menamakan anak saya dengan sepatah nama.

Tidak perlu panjang-panjang, sampai 3 patah perkataan dan suku kata yang sangat banyak! Sukar untuk disebut, entah ada makna atau tidak dan ruang menulis yang agak padat kalau hendak ditulis di mana-mana nanti.


Entah nama apa, saya masih belum pilih. Masih dalam proses menilai..

Biarlah nama itu ringkas dan tidak boleh dipendekkan.

Anak saya akan dipanggil dengan nama penuhnya sampai bila-bila!

Saya sering masuk ke sini http://nama.crazyartzone.com/index.asp?cat=Perempuan&ch=J

No comments:

Post a Comment