Friday, September 9, 2011

Permintaan Mayat : Lagu Far East

Menakutkan dengan tajuk entri kali ni kan? Bukan apa, saya sangat suka lagu ni. Dulu-dulu, masa hidup tengah stress, dengar ikim.fm, selalu je dengar lagu ni. Tiba-tiba meremang bulu roma. Betapa perjalanan hidup ni perlu kita hargai.. :)

Ni klip video yang dimaksudkan.



best, kan? kalau tak best, tak tahulah. I rasa, dah ramai yang dengar lagu ni. Because lagu ni dah lama pun. Kalau tak dengar lagi, maybe you all jenis yang tak suka lagu nasyid kot! :P Sorry...


KAdang-kadang, dengar lagu nasyid ni, boleh juga buat kita insaf. Kalau tak insaf juga, maksudnya tak menghayati kot. So, try lah hayati lagu-lagu yang memberi keinsafan. Lagu yang head banging, bukan tak boleh dengar. Sekali sekali, jangan ansyik angguk kepala sahaja, cuba geleng-gelengkan (macam orang tengah ratib tu...)


Bila saya dengar lagu ni, saya teringat anak dalam kandungan saya. Begitulah jalan cerita dia. Anak saya yang sedang singgah dalam rahim saya, semata-mata nak menjenguk dunai sebentar. Nanti, akan sampai masa, kita semua akan kembali ke alam kubur dan alam akhirat.

Jangan ditanya pasal amalan. Sudah tentulah tak cukup.. (-____-). Takut, kan? kalau kita tak cukup amalan, rasa-rasanya, sewaktu malaikat Izrail mencabut nyawa, sakit ke tak? Sedangkan Rasulullah SAW yang bersih daripada dosa pun, sakit dicabut nyawanya..Inikan pula, kita.... Rasulullah SAW sehari beratus-ratus kali bertaubat kepada Allah, kita? Asyik buat dosa, beratus-ratus kali...Entahlah..:)


So, dengar-dengarkan lagu ini. Resapkan dalam jiwa. Insya-Allah, sama-samalah kita berubah jadi yang lebih baik dariada hari ni...

No comments:

Post a Comment